Deprecated: Elementor\DB::is_built_with_elementor funkció használata nem ajánlott 3.2.0 verziótól kezdődően. Plugin::$instance->documents->get( $post_id )->is_built_with_elementor() használata javasolt helyette. in /home/fetehuhv/public_html/wp-includes/functions.php on line 5379

Tanodák

Ahol a sikert tanulhatják

A tanodákkal kapcsolatos közhiedelemmel ellentétben nem az az elsődleges feladat, hogy valaki tanuljon a gyerekekkel, hanem hogy biztonságot adó, sikerélményt nyújtó, szeretettel teli közeget teremtsen számukra.

Egy jó alap

A Tanoda nem csodaszer, de mindenképpen egy kinyújtott kéz, amelyet meg lehet ragadni.

- pedagógus

A most születő gyermekek az iskola végére más utat járhatnak majd be, mint a szüleik. Hároméves korukig édesanyjukkal a Biztos Kezdet Gyerekházak rendszeres látogatói, az ott elkezdett fejlesztést az óvodák és iskolák viszik tovább. Ez azért szükséges, mert sokan akár másfél éves lemaradással érkeznek már az óvodákba is, van, aki ott tanul meg beszélni, vagy ott fog először ceruzát a kezébe, másoknak a mozgáskoordinációját kell javítani.

A Felzárkózó települések iskoláiba a tanulók többsége halmozottan hátrányos családból érkezik. A legtöbb család számára természetes, hogy a gyermeknek külön szobája van, és a saját íróasztalához ül le tanulni. A leszakadó településeken olykor nyolcan, tízen alszanak egyetlen helyiségben, a gyerekeknek nemhogy külön szobájuk, de még saját fekhelyük sincs, azt pedig, hogy kész van-e a házi feladat, otthon soha senki nem kérdezi tőlük.

A Tanodák munkatársai kisiskolás kortól a háttérből segítenek. A program azoknak szól, akikkel otthon nem tanulnak a szülők. A Tanodában átélhetik, hogy ők is lehetnek sikeresek és ügyesek valamiben, közben persze a nehezebb tantárgyakra készülve fejlesztő foglalkozásokon vesznek részt, de nem marad el a játék és az önfeledt kikapcsolódás sem. A program szoros együttműködésre törekszik a gyermekek családjaival, a település intézményeivel, a helyi iskola pedagógusaival és a szociális szakemberekkel is.

A változások lassan érnek be, de a folyamatos segítségnyújtás első eredményei már látszanak. A nyolc osztályt már majdnem minden diák elvégzi, a lemorzsolódás csökken, és egyre többen szereznek szakmát, vagy tesznek érettségit.